Time (tygodnik)


Time (tygodnik) w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

„Time” – amerykański tygodnik społeczno-polityczny. Ma największy nakład spośród amerykańskich tygodników.

Został założony w 1923 przez Britona Haddena i Henry'ego Luce. Jego pierwsi redaktorzy naczelni traktowali po części pracę w redakcji jako zabawę, przez co „Time” do dziś jest krytykowany za zbyt swobodne podejście do poważnych tematów.

W niektórych kampaniach reklamowych skrót TIME jest rozwijany jako The International Magazine of Events (międzynarodowy magazyn informacyjny).

Od 1997 „Time” jest wydawcą publikacji informacyjnej TIME Almanac.

Wersje | edytuj kod

Oprócz podstawowej amerykańskiej wersji „Time” ukazuje się również w następujących edycjach:

  • europejska („Time Europe”) – wydawana w Londynie, obejmuje zasięgiem Europę, Bliski Wschód, Afrykę, a od 2003 także Amerykę Łacińską
  • azjatycka („Time Asia”) – ma swoją siedzibę w Hongkongu
  • kanadyjska („Time Canada”) – redakcja znajduje się w Toronto
  • australijska – obejmuje zasięgiem Australię, Oceanię i Wyspy Pacyfiku.

Poglądy polityczne | edytuj kod

„Time” jest magazynem o poglądach wypośrodkowanych między lewicą a prawicą.

„Człowiek Roku” | edytuj kod

 Osobny artykuł: Człowiek Roku tygodnika „Time”.

„Time” najbardziej znany jest z przyznawania tytułu „Człowiek Roku”. Otrzymuje go osoba, która w minionym roku miała, zdaniem redaktorów, największy wpływ na wydarzenia w Ameryce i na świecie w pozytywnym lub negatywnym znaczeniu. Wśród laureatów byli prezydenci Stanów Zjednoczonych, dyktatorzy Adolf Hitler i Józef Stalin oraz dwóch Polaków: Jan Paweł II i Lech Wałęsa

Tytuł po raz pierwszy przyznano Charlesowi Lindberghowi w 1927. W 2006 „Time” nagrodził społeczność internetową, honorując w ten sposób masowy wkład w rozwój internetowych treści i społeczności.

Podrobienie rankingu tygodnika Time | edytuj kod

Ranking 100 najbardziej wpływowych osób świata magazynu Time został w 2009 zmanipulowany przez internautów związanych z serwisem 4chan. Ranking był ułożony na podstawie głosów internautów i zabezpieczony przez reCAPTCHA. W wyniku połączonych działań wielu internautów udało się wprowadzić na pierwsze miejsce założyciela serwisu i ułożyć akronim z pierwszych liter nazwisk osób w rankingu: marble cake also the game[1].

Przypisy | edytuj kod

Logo „Time’a”
  1. Hakerzy ośmieszyli magazyn Time. [dostęp 30 kwietnia 2009].

Linki zewnętrzne | edytuj kod


Kontrola autorytatywna (czasopismo):
Na podstawie artykułu: "Time (tygodnik)" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy