Toyota Premio


Toyota Premio w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Toyota Premiosamochód osobowy klasy średniej produkowany od roku 2001 przez japońską firmę Toyota. Dostępny wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. Do napędu użyto benzynowych jednostek R4 o pojemności 1,5, 1,8 oraz dwóch litrów. Moc przenoszona jest na oś przednią (opcjonalnie AWD) poprzez 4-biegową automatyczną lub bezstopniową skrzynię biegów. Od 2007 produkowana jest druga generacja modelu.

Spis treści

Dane techniczne ('06 R4 1.5) | edytuj kod

Silnik | edytuj kod

  • R4 1,5 l (1496 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
  • Układ zasilania: wtrysk bezpośredni
  • Stopień sprężania: 10,5:1
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 75,00 mm × 84,70 mm
  • Moc maksymalna: 109 KM (82 kW) przy 6000 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 141 N•m przy 4200 obr./min

Dane techniczne ('06 R4 1.8) | edytuj kod

Silnik | edytuj kod

  • R4 1,8 l (1794 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
  • Układ zasilania: wtrysk bezpośredni
  • Stopień sprężania: 10,0:1
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 79,00 mm × 91,50 mm
  • Moc maksymalna: 132 KM (97 kW) przy 6000 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 170 N•m przy 4200 obr./min

Dane techniczne ('06 R4 2.0) | edytuj kod

Silnik | edytuj kod

  • R4 2,0 l (1998 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
  • Układ zasilania: wtrysk bezpośredni
  • Stopień sprężania: 10,0:1
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 86,00 mm × 86,00 mm
  • Moc maksymalna: 155 KM (114 kW) przy 6000 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 192 N•m przy 4000 obr./min
I generacja II generacja


Bibliografia | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Toyota Premio" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy