Tramwaje w Botoszanach


Tramwaje w Botoszanach w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Tramwaje w Botoszanach − system komunikacji tramwajowej w rumuńskim mieście Botoszany.

Spis treści

Historia | edytuj kod

Decyzję o budowie tramwajów w Botoszanach podjęto w 1988. Pierwszą linię tramwajową uruchomiono 6 września 1991 oznaczono ją nr 101. Drugą linię nr 102 uruchomiono 10 listopada 1993. Za końcówką linii 102 Primaverii został zbudowany 1,1 km fragment przedłużenia linii kierunku północnym do trasy linii 101. Dalszą rozbudowę linii tramwajowych zablokował brak pieniędzy. W mieście funkcjonuje jedna zajezdnia tramwajowa w pobliżu pętli Fabrica de mobila.

Linie | edytuj kod

Trasa linii nr 101 o długości 5,7 km jeździ z zachodu na wschód miasta: Fabrica de mobila – Luceafarul

Trasa linii nr 102 jest podobna do linii nr 101 jednak w centrum się odgałęzia: Fabrica de mobila – Primaverii. Linia 102 liczy 4,6 km.

Tabor | edytuj kod

Pierwsze tramwaje dostarczono w 1990. Było to 10 wagonów V3A produkcji rumuńskiej, oznaczono je nr od 1 do 10. Przed uruchomieniem drugiej linii w 1993 dostarczono partię sześciu kolejnych tramwajów V3A z Klużu, oznaczono je nr od 11 do 16. W latach 2001–2002 zostały one zastąpione używanymi wagonami T4D z Drezna, w tym dwa z nich to wagony dwustronne. W roku 2009 planowano sprowadzić 15 używanych wagonów z Niemiec za kwotę 350 tys. euro. W kwietniu 2011 sprowadzono z Drezna 11 tramwajów Tatra T4D-MT.

Bibliografia | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Tramwaje w Botoszanach" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy