Ubisoft Massive


Massive Entertainment w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii (Przekierowano z Ubisoft Massive) Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Siedziba studia

Massive Entertainmentszwedzkie studio zajmujące się produkcją gier komputerowych, założone przez Martina Walfisza w 1997 roku w Ronneby. Siedziba studia znajduje się w Malmö.

Studio zadebiutowało wyreżyserowaną przez Walfisza grą strategiczną Ground Control (2000), osadzoną w realiach fantastyki naukowej wizję wojny o Ziemię pomiędzy dwiema frakcjami. Ground Control zebrał bardzo przychylne recenzje, co zachęciło twórców do zaprojektowania jego sequela pod nazwą Ground Control 2: Operation Exodus (2004) autorstwa Henrika Sebringa[1][2].

W 2007 roku Massive Entertainment wyprodukowało kolejną grę strategiczną World in Conflict, odzwierciedlającą obawy społeczeństwa czasu zimnej wojny wizję konfliktu zbrojnego między NATO a Układem Warszawskim. World in Conflict, za który odpowiadał Magnus Jansén, został owacyjnie przyjęty przez krytyków. Przyrównywany był pod względem rozmachu do gry Company of Heroes: Kompania Braci autorstwa Relic Entertainment[3].

W listopadzie 2008 studio zostało przejęte przez Ubisoft[4]. Jego pracownicy uczestniczyli w produkcji takich dzieł Ubisoft Montreal, jak Assassin’s Creed: Revelations (2011) i Far Cry 3 (2013).

Lista gier | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. Ground Control (ang.). Metacritic. [dostęp 2014-04-19].
  2. Ground Control II: Operation Exodus (ang.). Metacritic. [dostęp 2014-04-19].
  3. World in Conflict (ang.). Metacritic. [dostęp 2014-04-19].
  4. UBISOFT® acquires the assets of MASSIVE ENTERTAINMENT® (ang.). ubisoftgroup.com. [dostęp 2013-06-10].
  5. Tom Clancy’s The Division – apokalipsa w sieciowym RPG (pol.). 2014-06-13. [dostęp 2015-06-21].
Na podstawie artykułu: "Ubisoft Massive" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy