link baiting


Link baiting w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Link baiting – działanie mające na celu zdobycie naturalnych linków przychodzących bez konieczności zapłaty za nie. Metoda ta polega na zachęcaniu ludzi do linkowania strony za pomocą różnych środków. Pojęciem link baitingu można określić każde działanie, którego skutkiem jest sprowokowanie innych do zamieszczenia linków do danej strony[1]. Działania te różnią się między sobą, w zależności od grupy docelowej.

Link baiting to również strategia SEO, której celem jest usytuowanie strony internetowej na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych[2].

Formy Link baitingu | edytuj kod

Matt Cutts określa „linkbait” jako coś wystarczająco interesującego, by przyciągnąć uwagę ludzi[3]. Częstymi technikami stosowanymi w link baitingu są[4]:

Przypisy | edytuj kod

  1. Darren Rowse: An Introduction to Linkbaiting. 2006-09-19.
  2. Linkbaiting. 2012-09-07.
  3. Matt Cutts: SEO Advice: linkbait and linkbaiting. 2006-01-24.

Bibliografia | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "link baiting" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy