Fakty (TVN)


Fakty (TVN) w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Drugie studio Faktów (1997)

Faktypolski program informacyjny telewizji TVN nadawany od 3 października 1997 codziennie o godz. 19:00 (do 1 maja 1998 Fakty nadawano o godzinie 19:30) na kanałach TV Wisła/TVN, TVN24 oraz TVN24 BiS oraz w rozdzielczości HDTV (1920x1080 z przeplotem) na kanale TVN HD i TVN24 HD.

Program można również oglądać w Internecie od marca 2007 początkowo na portalu internetowym TVN24.pl[1], następnie za pośrednictwem serwisu Player.pl[2] i razem z prognozą pogody od 15 czerwca 2012[3] na oficjalnej stronie internetowej programu fakty.tvn24.pl[4].

Spis treści

Historia | edytuj kod

Tomasz Lis – współtwórca i główny prezenter „Faktów” w latach 1997–2004 Kamil Durczok – główny prezenter i redaktor naczelny „Faktów” w latach 2006–2015

Pierwsze wydanie programu ukazało się 20 grudnia 1995. Współtwórcami – i pierwszymi prowadzącymi programu – byli Tomasz Lis i Grzegorz Miecugow. Od 1 maja 2006 redaktorem naczelnym był Kamil Durczok. Od 2015 programem kieruje Adam Pieczyński. 2 marca 2009 rozpoczęto emisję „Faktów” w formacie 16:9 na antenie TVN HD. Od 3 października 2012 roku Fakty nadawane są ze studia telewizyjnego przystosowanego do emisji w standardzie HD.

Program | edytuj kod

Fakty to 26-minutowy program informacyjny, realizowany przez zespół dziennikarzy TVN i TVN24. Informacje prezentowane są w formie krótkich (kilkuminutowych) materiałów, zakończonych stand-upami lub jako kilkudziesięciosekundowe, skrótowe opisy wydarzeń. Program zawiera informacje społeczne, polityczne i kulturalne – informacje sportowe i prognozę pogody wyodrębniono do osobnych bloków, nadawanych po głównym programie. Program ogląda średnio 3,5 miliona widzów (styczeń 2016)[5]. Redakcja programu znajduje się w Warszawie, oddziały terenowe mieszczą się, między innymi, w Krakowie, Łodzi, Katowicach, Białymstoku, Gdańsku, Szczecinie, Toruniu, Wrocławiu i Poznaniu. Program dysponuje również korespondentami zagranicznymi (Waszyngton, Moskwa, Londyn, Bruksela).

Program reklamowany jest hasłem: Liczą się tylko Fakty. Dodatkowo osobne hasło miało także wydanie popołudniowe: Czas ma znaczenie – Fakty 16:00. Od czerwca 2007 do 16 marca 2020 Fakty po południu popołudniowe nie były emitowane na stacji TVN. 4 stycznia 2010 wróciły pod nazwą Fakty po południu i są emitowane od poniedziałku do piątku o 16:00 w TVN24, a od 16 marca 2020 w związku z pandemią choroby COVID-19 także w głównym kanale TVN.

Autorzy programu | edytuj kod

Dariusz Prosiecki Renata Kijowska Katarzyna Kolenda-Zaleska Maciej Mazur

„Fakty” przygotowuje obecnie ponad trzydziestu dziennikarzy (nie licząc wydawców, kierowników produkcji, dokumentalistów i operatorów kamer), w tym:

Redaktor naczelny | edytuj kod

Wydawcy | edytuj kod

  • Grzegorz Jędrzejowski
  • Mariusz Tchórzewski
  • Robert Jastrzębski
  • Maciej Słomczyński
  • Mariusz Rudnik

Producenci | edytuj kod

  • Agata Winczewska-Skrodzka
  • Krzysztof Zawistowski
  • Mariusz Mieleszkiewicz
  • Maciej Janiuk
  • Krzysztof Dynel
  • Grażyna Kaczmarczyk
  • Katarzyna Jastrzębska
  • Aleksandra Bieda
  • Daniel Bandura
  • Iwona Widomska

Prowadzący | edytuj kod

Obecnie | edytuj kod

Dawniej | edytuj kod

Reporterzy | edytuj kod

Krajowi | edytuj kod

Zagraniczni | edytuj kod

Po Faktach | edytuj kod

Sport | edytuj kod

Obecnie | edytuj kod

Dawniej | edytuj kod

Pogoda | edytuj kod

Obecnie | edytuj kod

Dawniej | edytuj kod

Historia | edytuj kod

Początkowo program posiadał zarówno wydanie ogólnopolskie, jak i regionalne – Fakty Północ (z Gdańska), Fakty Południe (z Krakowa), Fakty Warszawa i Fakty Łódź. Z czasem wydania regionalne sukcesywnie likwidowano.

Na początku nadawania główne wydanie trwało około 15 minut, później program zaczął być dłuższy i około 2000 trwał około 20 minut. Od 5 marca 2001 Fakty w dni powszednie trwają około 27 minut, zaś w weekendy około 21 minut.

Fakty były pierwszym programem informacyjnym nadawanym równolegle z Wiadomościami TVP o 19:30. Choć w obliczu przytłaczającej przewagi w oglądalności telewizji publicznej 2 maja 1998 przesunięto Fakty na godzinę 19:00, wkrótce ich oglądalność zaczęła stabilnie i szybko rosnąć.

Pierwsza redakcja programu informacyjnego TVN mieściła się nie w głównej siedzibie przy ulicy Wiertniczej, a w wynajętej przez stację willi, przy ulicy Wiertniczej 15.

Twórcy programu, Tomasz Lis i Grzegorz Miecugow, rozstali się z redakcją. Miecugow odszedł po konflikcie z Lisem. Lis został zwolniony przez TVN 10 lutego 2004 pod zarzutem niedotrzymania warunków umowy po publikacji w jednej z gazet sondażu „prezydenckiego” z jego udziałem. Uznano, że Lis powinien się ostatecznie zdecydować, czy zamierza startować w wyborach prezydenckich. Według TVN dziennikarz nie chciał złożyć takiej deklaracji. Miecugow, który zmarł 26 sierpnia 2017, do końca życia był publicystą, prowadzącym kilka programów (m.in. Szkło kontaktowe) i zastępcą dyrektora programowego TVN24. Tomasz Lis był członkiem zarządu Polsatu i gospodarzem programu Co z Polską?, do 2016 w TVP2 prowadził program Tomasz Lis na żywo.

Dziś „Fakty” nadawane są o 19:00 na antenie TVN. Program jest również retransmitowany na międzynarodowym kanale iTVN i TVN24 Biznes i Świat. Na początku lipca 2015 roku zrezygnowano z równoległej transmisji na kanale TVN24[7]. Zespół Faktów przeszedł formalnie do TVN24, zachowując jednak odrębność organizacyjną.

Godzina emisji Faktów popołudniowych, istniejących od września 2000, często się zmieniała – początkowo była to 16:30, następnie 16:10, 16:00, 16:45 i ponownie 16:00. Ostatnie wydanie Faktów popołudniowych nadano w czerwcu 2007. Program nie znalazł się w jesiennej ramówce TVN[8]. Od 4 stycznia 2010 wznowiono emisję Faktów po południu na antenie TVN24 o 16:00. Program prowadzą na zmianę Anita Werner i Piotr Marciniak. Od 16 marca 2020 roku, w związku z epidemią koronawirusa, pierwsza część tego wydania (od 16:00 do 17:00) ponownie jest emitowana w TVN.

Od początku istnienia stacji do końca czerwca 2004 emitowano również Fakty wieczorne ok. godziny 23:00. We wrześniu 2003 zmieniła się ich formuła. Odtąd dodatkowym elementem Faktów wieczornych, nadawanych już ze studia TVN24, była rozmowa z gościem i przegląd prasy. Nie przyniosło to jednak poprawy oglądalności i program po raz ostatni nadano w czerwcu 2004.

W pierwszych miesiącach nadawania telewizji TVN od poniedziałku do piątku emitowano też kilka wydań Faktów w ciągu dnia, a także wydanie południowe w soboty i niedziele.

35 razy, podczas ważnych wydarzeń Fakty nadawano spoza studia. Fakty prowadzone były, między innymi, z Berlina, Rzymu, Waszyngtonu, Bagdadu, Nowego Jorku, a także z Wadowic.

Kalendarium | edytuj kod

  • 3 października 1997 o 19:30 wyemitowano pierwsze wydanie Faktów, prowadzone przez Tomasza Lisa
  • 2 maja 1998 – przesunięcie pory emisji Faktów z 19:30 na 19:00.
  • 28 czerwca 2000 nadano 1000. z kolei wydanie Faktów.
  • 23 czerwca 2001 nastąpiła pierwsza zmiana oprawy graficznej.
  • 25 marca 2003 Fakty nadano po raz 2000.
  • 31 sierpnia 2003 po raz ostatni Fakty poprowadziła wieloletnia gospodyni programu, Iwona Radziszewska, która została potem szefem TVN Style.
  • 10 lutego 2004 z TVN odszedł pierwszy polski anchor, twórca i prezenter Faktów, Tomasz Lis. Oficjalnie został zwolniony za złamanie warunków umowy. Według TVN nie chciał zaprzeczyć udziałowi w wyborach prezydenckich.
  • 25 czerwca 2004 po raz ostatni wyemitowano Fakty wieczorne.
  • 6 września 2004 roku nastąpiła metamorfoza Faktów. Zmieniła się oprawa graficzna i muzyczna oraz studio. Nowe studio kosztowało ponad 5 mln euro i jest wspólnym newsroomem Faktów i TVN24. Spore zmiany dotknęły również zespołu prezenterów. Prezenterami Faktów o 19:00 zostali dotychczasowi dziennikarze wieczornego wydania programu, Justyna Pochanke i Grzegorz Kajdanowicz. Do popołudniowego wydania Faktów przesunięta została Anita Werner. Wtedy także wydanie popołudniowe zostało przesunięte z 16:00 na 16:45. Od tego czasu Fakty nie są oznaczane w ramówce jako TVN Fakty, a jako po prostu Fakty.
  • 20 listopada 2004 zmarł Marcin Pawłowski. Z Faktami związany był od początku istnienia. Prowadził główne i wieczorne wydania programu, był też reporterem. Latem 2002 podczas pobytu w Iraku w roli korespondenta TVN zachorował na raka. Ostatni raz program poprowadził 10 września 2004.
  • 22 listopada 2004 Fakty rozpoczęły się o 19:04. Powodem były burze nad Warszawą.
  • 8 kwietnia 2005 po zakończeniu transmisji pogrzebu papieża Jana Pawła II krótkie, prawie sześciominutowe wydanie Faktów osiągnęło rekord oglądalności. Według instytutu badań opinii społecznej TNS OBOP oglądało je 6,9 mln widzów.
  • 22 czerwca 2005 Fakty zostały wyemitowane z półgodzinnym opóźnieniem. Przyczyną był alarm bombowy, który potem okazał się fałszywy.
  • 5 września 2005 zmieniła się formuła Faktów popołudniowych. Prowadzone są na stojąco sprzed ekranu tylnoprojekcyjnego, tak jak w głównym wydaniu programu pojawiły się ozdobniki. Na koniec każdego wydania prezentowana jest prognoza pogody.
  • 10 grudnia 2005 Fakty kadrowano inaczej, niż zwykle, pojawiły się nowe loty kamerowe oraz inne ozdobniki. Już dzień później wszystko powróciło jednak do normy, wydanie z 10 grudnia jest jednak zapowiedzią zmian w wyglądzie głównego wydania Faktów.
  • 19 grudnia 2005 Fakty główne pojawiły się na ekranach po raz 3000.
  • 3 lutego 2006 umowę z TVN podpisał najpopularniejszy według licznych badań opinii publicznej dziennikarz w Polsce, Kamil Durczok. Od maja 2006 był redaktorem naczelnym Faktów i prezenterem głównych wydań programu.
  • 3 marca 2006 wieloletni gospodarz Faktów, Bogdan Rymanowski po raz ostatni poprowadził program.
  • 6 marca 2006 po raz kolejny zmianie uległa godzina emisji popołudniowych Faktów. Nadawane były, jak kiedyś o godzinie 16:00.
  • 30 kwietnia 2006 oprawa graficzna uległa niedużej zmianie.
  • 1 maja 2006 po raz pierwszy Fakty poprowadził Kamil Durczok, od 1 maja główne wydanie programu nie jest już nadawane w TVN24, gdzie pojawił się zamiast Faktów magazyn Fakty, ludzie, pieniądze. Oprawa graficzna i muzyczna Faktów przeszła odświeżenie, pojawiły się nowe ujęcia i urozmaicenia.
  • 19 marca 2007 wraz z portalem TVN24.pl pojawiła się strona fakty.tvn.pl, w tym rozpoczęcie emisji programu w Internecie[1].
  • 22 czerwca 2007 po raz ostatni ukazały się Fakty popołudniowe.
  • 29 września 2007 wrócono do prowadzenia weekendowych Faktów przez duety. Do programu powróciła Anita Werner. Nową prowadzącą została również Beata Tadla.
  • 3 października 2007 dziesięciolecie Faktów oraz TVN.
  • 5 maja 2008 zadebiutował program Fakty po Faktach, emitowany w dni powszednie po Faktach o 19:25 w TVN24.
  • 13 maja 2008 Fakty wyemitowano z opóźnieniem – o 19:55 z powodu przedłużenia meczu o Puchar Polski między Wisłą Kraków i Legią Warszawa. Przyczyną wydłużenia meczu była również dogrywka i rzuty karne oraz przerwanie w 77 minucie meczu przez pseudokibiców Legii Warszawa.
  • 27 września 2008 – lekka zmiana czołówki.
  • 13 października 2008 pierwsza w historii emisja Faktów w anamorficznym formacie 16:9 na antenie TVN HD. 14 października powrócono do emisji w formacie 4:3.
  • 2 marca 2009 rozpoczęto stałą emisję Faktów w formacie anamorficznym 16:9 na TVN-ie w jakości HD. W tym samym dniu zmieniono także format emisji TVN24, a tym samym programu Fakty po Faktach.
  • 4 października 2009 roku Kamil Durczok opowiedział o „Rurku” i up********** stole. Skarga została wydana do KRRiT.
  • 4 stycznia 2010 zadebiutował program Faktów po południu, emitowany jest codziennie o godzinie 16:00 na antenie TVN24. Obecnie prowadzącymi są Anita Werner, Piotr Marciniak, Diana Rudnik oraz prezenterzy Dnia na żywo TVN24.
  • 9 stycznia 2010 Fakty po Faktach również w weekendy.
  • 10 kwietnia oraz 11 kwietnia 2010 wydanie specjalne Faktów nadawane sprzed pałacu prezydenckiego, w związku z katastrofą polskiego samolotu pod Smoleńskiem. Długość Faktów TVN w tych dniach wynosiła godzinę. Wydania te nadawane były jednocześnie na antenie TVN, TVN24, TVN7, TVN Turbo, TVN Style, TVN CNBC Biznes oraz Mango 24.
  • między 11 kwietnia a 16 kwietnia 2010 wydania specjalne Faktów ze studia prowadzone były na stojąco z podestu przy telebimie, bez dynamicznych lotów kamerowych. Studio było podobnie jak na TVN24 całkowicie zaciemnione, oświetlenie było skupione jedynie na prowadzącym.
  • 18 maja – 21 maja 2010 wydania w związku z zagrożeniem powodziowym i powodzią prowadzone były albo z miejsc związanych z powodzią albo ze studia sprzed ekranu tylno projekcyjnego. Na ekranie wyświetlano obraz ze śmigłowca zalanych terenów i łączenia z reporterami. Przed czołówką i po programie również zdjęcia zalanych miejscowości.
  • 15 czerwca 2011 na antenie TVN zadebiutowały Fakty w panoramicznym formacie telewizyjnym 16:9, zmieniono również wygląd grafiki ekranowej, pojawiły się pomarańczowe akcenty, zmieniono wygląd belek z nazwiskami, gdzie jednolity granat zastąpił gradient jasnoniebieski.
  • 1 lipca 2011 Fakty, w związku z objęciem przez Polskę prezydencji w Unii Europejskiej, zostały wyemitowane po raz pierwszy w historii ze studia wirtualnego. Również po raz pierwszy w dziejach ogólnopolskich dzienników telewizyjnych prowadzący Kamil Durczok, przeprowadził, na żywo rozmowę z Krzysztofem Skórzyńskim znajdującym się w Brukseli, przy pomocy techniki podobnej holograficznej.
  • 9 października 2011 główne wydanie Faktów zostało wyemitowane także na antenie TVN24. Prowadził je Kamil Durczok.
  • Od 4 lutego 2012 Fakty w weekendy nie są już prowadzone w parach.
  • 22 kwietnia 2012 Beata Tadla po raz ostatni poprowadziła Fakty.
  • 3 października 2012 nastąpiła największa w historii metamorfoza Faktów od 2004 roku. Zmieniła się oprawa graficzna i muzyczna oraz studio. Grafika została zaprojektowana przez wewnętrzny zespół, a muzykę skomponował Andrzej Smolik[9]. W nowym studiu został zamontowany wielki, zaokrąglony telebim. Zostały zlikwidowane podesty, na których stały kamery. Dzięki temu, studio wydaje się większe i programy można kadrować z każdego miejsca. Nowe studio jest wspólnym newsroomem Faktów i TVN24. Zmiany dotknęły również nadawane w TVN24 Fakty po południu i Fakty po Faktach, które przeniosły się do głównego studia.
  • 3 października 2013 uruchomiono w internecie nowy portal Faktów TVN.
  • 1 grudnia 2013 główne wydanie Faktów ponownie zostało wyemitowane na antenie TVN24.
  • 1 maja 2014 pierwszy raz wyemitowano główne wydanie Faktów na kanale TVN24 BiS.
  • 22 czerwca 2014 uruchomiono aplikację mobilną Faktów TVN.
  • 23 października 2014 w wyniku wybuchu gazu w jednej z katowickich kamienic zginął Dariusz Kmiecik, śląski reporter Faktów TVN pracujący w tej roli od 2006 roku. Wraz z nim zginęła jego żona Brygida Frosztęga-Kmiecik, dziennikarka TVP Katowice i ich 2-letni syn Remigiusz.
  • 1 stycznia 2015 po prawie 9 latach przerwy główne wydanie Faktów TVN powróciło na antenę TVN24 i od tego momentu Fakty są emitowane równolegle w trzech stacjach: TVN, TVN24 i TVN24 BiS.
  • 10 marca 2015 z TVN w atmosferze skandalu odszedł redaktor naczelny i prowadzący Fakty od 1 maja 2006 do 5 lutego 2015 Kamil Durczok.
  • 16 marca 2015 redaktorem naczelnym Faktów TVN został Adam Pieczyński, szef stacji TVN24 i TVN24 BiS.
  • 1 czerwca 2015 zadebiutował program Fakty z zagranicy na kanale TVN24 BiS. Emitowany jest od poniedziałku do piątku o 19:55, prowadzą Jolanta Pieńkowska i Piotr Kraśko.
  • 6 lipca 2015 zrezygnowano z równoległej transmisji na kanale TVN24[7].
  • 7 września 2015 doszło do liftingu oprawy Faktów. Od tego dnia Fakty nie mają zwyczajnej czołówki, jedynie logo programu pojawia się na videowallu w studiu. Po forszpanie pojawia się lot kamerowy, oddalający się od prezentera i pokazujący całe studio. Zmodyfikowano również zakończenie – zamiast widoku na studio z korytarza MBC jest widok z góry studia na stół prezenterski i videowall z widocznym w tle stołem Faktów po Faktach.
  • 30 maja 2016 zadebiutowały Fakty w południe, emitowane w dni powszednie o godzinie 12:00 na antenie TVN24. Prowadzącymi są Dagmara Kaczmarek
  • 26 sierpnia 2017 zmarł Grzegorz Miecugow, jeden z twórców Faktów.
  • 22 lipca 2020 po raz pierwszy Fakty prowadził Piotr Kraśko.

Studio | edytuj kod

Początkowo Fakty były realizowane w studiu mieszczącym się w budynku TVN przy ulicy Augustówka 3 w Warszawie. Od 6 września 2004 studio zostało przeniesione do budynku MBC – nowej siedziby grupy ITI, przy ul. Wiertniczej 166 w Warszawie. Studio zajmuje 2 poziomy budynku i po remoncie w 2012 roku jest wyposażone m.in. w kamerę poruszającą się na zamontowanych pod sufitem szynach czy dużą ścianą ekranów tylno projekcyjnych mającą 17 metrów szerokości i rozdzielczość 10240 × 1440 pikseli. Ekrany sprowadzone zostały z Belgii. Studio wraz ze wszystkimi jego elementami dostosowane i obsługiwane jest w formacie HD[10].

Od 20 maja do 2 października 2012 „Fakty” emitowane były ze studia wirtualnego. Było to związane z remontem dotychczasowego studia.

Wydania specjalne | edytuj kod

W historii Faktów wielokrotnie dochodziło do prowadzenia programu poza studiem. Wydania te nadawane były z miejsc związanych z najważniejszymi aktualnie wydarzeniami bądź rocznicami. Do najważniejszych tego typu wydań należy zaliczyć:

Nagrody | edytuj kod

W marcu 2017 Fakty TVN zostały uznane za „program informacyjny roku” przez organizatorów XVII Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów[11].

Kontrowersje | edytuj kod

W październiku 2015 Telewizja Republika i ówczesna dyrektor biura prasowego prezydenta Andrzeja Dudy Katarzyna Adamiak-Sroczyńska w rozmowie z portalem internetowym niezalezna.pl zarzuciły programowi manipulację jej wypowiedzią dla ostatniego wtedy wydania programu w materiale dotyczącym zaginionych przedmiotów z kancelarii prezydenta Bronisława Komorowskiego[12]. Według analizy medioznawców zleconej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji z kwietnia 2016 roku w materiałach „Faktów” TVN brakuje neutralności prezentowanego stanowiska - widoczna podejrzliwość, a nawet niechęć do polityków i partii rządzącej Prawo i Sprawiedliwość oraz prezentowanie obrazu państwa i jego instytucji jako niewydolnych i nieudolnie rządzonych, zaś przedstawiciele obozu władzy często są przedstawiani w negatywnym świetle jako osoby niegodne, nierzetelne i nie zawsze o czystych intencjach[13][14]. 17 kwietnia 2019 politycy ówczesnej koalicji wyborczej i późniejszej federacyjnej partii politycznej Konfederacja w skład, której wchodzą m.in. partie polityczne KORWiN i Ruch Narodowy złożyli pozew do sądu przeciw programowi na materiał autorstwa Katarzyny Kolendy-Zalewskiej z 16 kwietnia 2019 dotyczący rejestracji komitetów w wyborach do Parlamentu Europejskiego, w którym pominięta została informacja o tym, że rejestracji w całym kraju dokonała oprócz Prawa i Sprawiedliwości, Koalicji Europejskiej, Wiosny Roberta Biedronia, Kukiz'15 i Lewicy Razem także Konfederacja KORWIN Liroy Braun Narodowcy[15]. 17 kwietnia 2019 Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał TVN-owi publikację w głównym wydaniu „Faktów” sprostowania materiału autorstwa Katarzyny Kolendy-Zaleskiej, ale 10 maja 2019 Sąd Apelacyjny po odwołaniu się nadawcy programu zmienił decyzję Sądu Okręgowego i oddalił pozew partii Konfederacja przeciwko stacji[15]. W głównym wydaniu z kwietnia 2020, w odpowiedzi na materiał z „Faktów” krytykujący wizytę Jarosława Kaczyńskiego w 10. rocznicę katastrofy smoleńskiej na warszawskich Powązkach, w którym pojawiły się zarzuty o naruszenie przepisów epidemiologicznych wprowadzonych na czas pandemii COVID-19, „WiadomościTVP1 skrytykowały stację TVN, powołując się na ich związki ze służbami PRL oraz krytykując jej szefa Edwarda Miszczaka i dziennikarki Justyny Pochanke. Do KRRiT wpłynęły skargi na „Wiadomości” wskazujące na brak rzetelności i bezstronności w tym materiale[16]. 17 kwietnia 2020 „Fakty” TVN wydały oświadczenie, w którym zarzuciły „Wiadomościom” "kłamstwa" oraz "uzależnienie od polityków"[17].

Krytyka | edytuj kod

Politycy partii politycznej Prawo i Sprawiedliwość oraz dziennikarze i publicyści o poglądach konserwatywnych od lat 2000. zarzucają programowi podobnie jak stacji TVN24 stronniczość, manipulację i sprzyjanie politykom i działaczom Platformy Obywatelskiej, Polskiego Stronnictwa Ludowego, Nowoczesnej oraz Komitetu Obrony Demokracji[18][19][20][21][22][23].

Zobacz też | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. a b Fakty - TVN24.pl - Portal informacyjny, tvn24.pl [dostęp 2007-04-06] [zarchiwizowane z adresu 2007-04-06] .
  2. Fakty - program online, Oglądaj na Player.pl, Player.pl [dostęp 2019-03-02]  (pol.).
  3. Str. 418 - Fakty online, Fakty TVN online|Oglądaj Fakty na oficjalnej stronie, fakty.tvn24.pl [dostęp 2019-08-19]  (pol.).
  4. Fakty - oglądaj online, fakty.tvn24.pl [dostęp 2019-03-02]  (pol.).
  5. Łukasz Szewczyk: Programy informacyjne: Duży spadek „Wiadomości” TVP1, zyskują „Fakty” TVN. media2.pl, 2016-02-02. [dostęp 2016-02-12].
  6. Justyna Pochanke po 19 latach pracy odchodzi z „Faktów” i TVN24, www.wirtualnemedia.pl [dostęp 2020-07-13]  (pol.).
  7. a b Elżbieta Rutkowska: TVN 24 bez głównego wydania „Faktów”. Press.pl, 6 lipca 2015.
  8. Marcin Chmielewski: Nie będzie Faktów popołudniowych. tvnfakty.pl, 23 lipca 2007.
  9. „Fakty” z nowego studia. Opinie ekspertów (foto) (pol.). wirtualnemedia.pl, 2012-10-04. [dostęp 2013-07-23].
  10. Przemysław Kwiatkowski: Ultratechnologia w „Faktach”. tvnfakty.pl, 21 września 2012.
  11. „Fakty” TVN programem informacyjnym roku. tvn24.pl, 29 marca 2017. [dostęp 2017-03-29].
  12. MediaM. Watch MediaM., Manipulacja TVN ujrzała światło dzienne! Dziennikarze "Faktów" wykorzystali wypowiedź dyrektor biura prasowego Kancelarii Prezydenta do uderzenia w Macierewicza, wpolityce.pl, 15 października 2015 [dostęp 2020-05-28] .
  13. w, KRRiT: „Wiadomości” stronnicze i mało pluralistyczne, „Fakty” niechętne rządowi, „Wydarzenia” sensacyjne, wirtualnemedia.pl, 13 kwietnia 2016 [dostęp 2020-05-28] .
  14. Wirtualna Polska MediaW.P.M. S.A Wirtualna Polska MediaW.P.M., Raport medioznawców na zlecenie KRRiT. "Wiadomości" TVP1 są stronnicze i mało pluralistyczne, z kolei "Fakty" TVN nieustannie atakują rząd, wiadomosci.wp.pl, 12 kwietnia 2016 [dostęp 2020-05-28] .
  15. a b Sąd Apelacyjny oddalił pozew Konfederacji przeciw "Faktom" TVN, Do Rzeczy, 10 maja 2019 [dostęp 2019-05-25]  (pol.).
  16. NB, Skargi do KRRiT ws. materiału 'Wiadomości' o 'PRL-owskich korzeniach w TVN'. Stacja: oburzenie jest wymowne, wirtualnemedia.pl, 15 kwietnia 2020 [dostęp 2020-04-16] .
  17. Oświadczenie redakcji "Faktów" TVN, fakty.tvn24.pl, 17 kwietnia 2020 [dostęp 2020-04-18] .
  18. gazeta.pl: PiS postanowiło bojkotować TVN i TVN24 (pol.). [dostęp 2010-07-17]. [zarchiwizowane z tego adresu (2008-09-24)].
  19. Badania PiS ujawniają, komu sprzyjają telewizje, PolskieRadio.pl, 6 października 2011 [dostęp 2012-05-25] .
  20. PiS zamówiło sondaż dotyczący obiektywności stacji telewizyjnych w Polsce. TVN i TVN24 najmniej obiektywne [dostęp 2017-11-13] .
  21. Jutro zapowiadany hucznie marsz Platformy. TVN już się szykuje! Wielkie przygotowania na Placu Konstytucji [dostęp 2017-11-13] .
  22. Tak TVN nakręca kampanię Petru. OHYDNA MANIPULACJA, fronda.pl [dostęp 2017-11-13]  (pol.).
  23. MediaM. Watch MediaM., CIEKAWE. Już nawet "Fakty TVN" dostrzegają, że tzw. KOD się kończy, wpolityce.pl, 19 marca 2017 [dostęp 2018-05-25] .

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Fakty (TVN)" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy